Vila

By

En stor del av min tid går till att planera, skriva, arbeta och fundera på nästa steg. Jag har ingen regelbunden arbetstid eller en arbetslista som jag följer. De är en frihet och disciplin jag får njuta av men också utmanas av. Inget hindrar mig från att jobba 7 dagar om veckan förutom de faktum att man orkar inte. Jag vill och bör prioritera vila. Försöker hålla en måndag – fredags rutin men slår en tanke mig lördag eftermiddag så måste jag skriva upp den. Att skriva upp tanken och lämna den till måndag är en utmaning, jag sku vilja bena ut idén direkt men det är bättre att inte göra det. Jag hinner.

När man bara får andas ut, sova ut, göra de man inte skulle hinna på en vardag. Får man göra det då man är ledig, kanske träffa människor, utöva en hobby, sitta stilla och läsa en bok, ta en promenad i skogen utanför o komma bort med bilen.

Efter att man fått vila, jobbar man oftast bättre. Jag brukar säga att de blir bäst om man går från vila in i arbete. Ett mommentum är kul att gå från en sak till en annan men man måste också stanna upp och uppskatta de som blivit gjort.

En bricka jag bränner som är i sin process. En Fyr.

Om Gud i Början av Bibeln skapade 6 dagar och vilade på den 7de för att glädjas över hans verk. Då kan jag också vila och blicka bak på veckan och glädjas över de arbete jag gjort. Som en batteri driven apparat får slut på energi och behöver laddas så behöver vi det också.

– Frid Nico 15.12.2025

Posted In ,

Lämna ett svar

Upptäck mer från StenBroEntertainment

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa